5 pravidel pro firemní vánoční přání

Řeknete si: "Je to tradiční, nejde tam co zkazit." Popravdě: Jde! připravili jsme pro vás 5 pravidel pro firemní novoročenky, na které byste neměli zapomenout. O rady jsme požádali pana Ladislava Špačka, odborníka na etiketu a komunikaci ze stránky www.ladislavspacek.cz | ![]() |
5 pravidel pro firemní vánoční pozdravy

Nezapomeňte na potencionální budoucí klienty
Firemní vánoční pozdravy se standardně
posílají klientům, dodavatelům či kolegům. Nezapomeňte i na potencionální klienty, kterým chcete zůstat na očích
pro budoucí spolupráci. Příjemné připomenutí může navázání spolupráce urychlit.
Vyhněte se možnosti urazit příjemce
"Novoročenky mohou být romantické, veselé, vážné, s fotkami autorů nebo vánočními motivy, prostě je
to zcela volný žánr." Ladislav Špaček
Firemní vánoční přání, ale ponechejte
neutrální. Bez náboženského či rasového kontextu či dávky humoru, který by mohl být nesprávně pochopen a urazit
příjemce. Učiňte tak pouze pokud jste si 100% jistý, že se tak nestane. Klasickým motivem nic nezkazíte.

Nezapomeňte na osobní rozměr vánočních pozdravů
I když je to pracnější, ideálně by měl děkovat za firmu ten, který s příjemcem spolupracoval, ne vždy to je jednatel
firmy. Osobní rozměr dodá firemní novoročence
hlavně vlastnoruční podpis.
"Tištěný text by měl být doplněn vlastnoručním podpisem odesílatele." Ladislav Špaček

Příjemce musí vědět od koho pozdrav dostal
Nezapomeňte, že příjemce by měl vědět od koho vánoční přání dostal.
Proto přidejte do textu přání čitelně vaše jméno a adresu nebo logo. Případně přiložte do obálky vaši vizitku.
"Vždy přibalte i vizitku. Jsou lidé, kteří dostávají desítky novoročenek, a luštit podpisy je obvyklý
nepříjemný předvánoční rituál, který zabere spoustu času, často bývá neúspěšný. " Ladislav Špaček

Pošlete je včas, ideálně druhý prosincový týden
Rozesílání novoročenek je velmi důležité.
15. prosinec je ideálním dnem, kdy by měly být vánoční přání
doručeny. Svět už dýchá vánoční náladou, ale stále se pracuje, později už mohou vaši partneři být na osobní nebo
celozávodní dovolené či prázdninách. Zároveň dáváte i možnost zareagovat těm, kteří na vás pozapomněli.
"Měli bychom znát odesílatele, protože novoročenky se posílají recipročně, měli bychom ji také poslat tomu,
kdo nám poslal svoji." Ladislav Špaček
Příklad korektní firemní novoročenky

Kreativitě se meze nekladou pokud splňuje tato pravidla. Podělte se s námi o vaše zkušenosti pro posílání a tisk vánočních přání. Jaké budou ty vaše?