Všeobecné obchodní podmínky a reklamační řád zákazníků spotřebitelů
obchodní společnosti Expresta s.r.o. pro prodej zboží v internetovém obchodě www.expresta.cz
Zákazníkům se snažíme vždy co nejlépe vyhovět. Pokud máte jakýkoliv dotaz, neváhejte nás kontaktovat prostřednictvím našeho e-mailu info@expresta.cz (reklamace@expresta.cz) nebo volejte +420 210 012 300
Práva a povinnosti zákazníků podnikatelů se řídí odpovídajícími ustanoveními slovenských Obchodních podmínek zveřejněných na webu www.exprestlac.sk, které se uplatní na nákupy na e-shopu www.expresta.cz.
Způsob platby a možnost doručení si můžete vybrat během objednávkového procesu.
Vyplněním objednávkového fomuláře a stisknutím tlačítka “Objednat s povinností platby” s námi uzavíráte kupní smlouvu k danému zboží a jste povinni nám zaplatit kupní cenu. Způsob platby a možnost doručení si můžete sami vybrat během objednávkového procesu.
Prostřednictvím našeho e-shopu, e-mailu či telefonu máte možnost poptat i naše další služby (Grafické práce). Podmínky této služby naleznete v části 10 těchto VOP.
Zákazník spotřebitel má právo na odstoupení od kupní smlouvy bez udání důvodů ve lhůtě 14 dnů. Od smlouvy můžete odstoupit jakýmkoliv jednoznačným prohlášením učiněným vůči nám. Spotřebitel však není oprávněn odstoupit např. od smlouvy o dodávce zboží, které bylo upraveno a/nebo vytvořeno na přání zákazníka nebo pro jeho osobu. Bližší informace naleznete v části 5 těchto VOP.
Reklamace (když námi dodané zboží není v pořádku). Rádi s Vámi vše probereme a v případě chyby na naší straně Vám pošleme nové zboží, vrátíme peníze nebo se domluvíme podle Vašich preferencí. Doporučujeme při přebírání balíčku od přepravce zkontrolovat, zda není obal poškozen. Více o našem reklamačním procesu se dozvíte v sekci Zrychlená reklamace nebo v sekci Reklamační řád v části 14 těchto VOP.
Ochrana osobních údajů našich zákazníků je pro nás velmi důležitá. Informace o tom, jaké osobní údaje zpracováváme, proč a jak, najdete v Zásadách zpracování osobních údajů.
Pokud hledáte konkrétní dokument a nepotřebujete načítat celé Všeobecné obchodní podmínky, zde je náš Rozcestník právní dokumentace:
- Zásady zpracování osobních údajů
- Prohlášení o Cookies
- Reklamační řád a Reklamační formulář
- Formulář pro odstoupení od kupní smlouvy
- Pravidla recenzí
Základní kroky jak reklamovat?
Zrychlená reklamace. Nad zákonné povinnosti Vám nabízíme možnost zrychleného procesu reklamace online prostřednictvím Vašeho zákaznického účtu, kde můžete využít “Moje reklamace”, v níž naleznete intuitivní formulář. Pod odkazem ZDE je jednoduchý způsob, jak postupovat při reklamaci.
Pokud naleznete ve Vašem vytištěném materiálu chybu nebo např. nekvalitní tisk, vyfoťte nám ji například mobilním telefonem. Stačí základní foto pro posouzení problému.
Standardní reklamace. V případě, že se rozhodnete zboží reklamovat standardním způsobem, můžete využít náš reklamační formulář, který vytisknete, vyplníte a odešlete nám e-mailem: reklamace@expresta.cz.
Pokud požadujete odstranění vady (oprava nebo dodání nového zboží nebo jeho části) spolu s naším reklamačním oddělením se dohodnete na způsobu přepravy reklamovaného zboží k nám, což ve většině případů není nutné a my přistoupíme k novému dotisku. Reklamace ve většině případů dokážeme vyřešit bez nutnosti zaslání zásilky zpět na naší adresu. Po zadání reklamace prosím vyčkejte našeho vyjádření a zboží nám nezasílejte zpět.
O průběhu reklamace Vás budeme písemně informovat prostřednictvím e-mailových nebo textových zpráv. Je možné, že Vás pro urychlení řešení budeme kontaktovat také telefonicky.
Reklamace vyřizujeme každý pracovní den v čase od 7:00 do 19:00. V případě, že jste v časové tísni, neváhejte nám po zadání reklamace zavolat na naši infolinku +420 210 012 300. Vždy se budeme snažit Vaši reklamaci vyřešit co nejdříve. O reklamaci rozhodneme zpravidla do tří dnů, pokud máme od Vás veškeré podklady pro její vyřízení. V případě přetisku objednávky reklamovaného zboží obratem realizujeme. Vyřízení reklamace včetně odstranění vady nebude zpravidla trvat déle než 30 dní. V opačném případě jste oprávnění odstoupit od kupní smlouvy. Pro dodržení uvedené lhůty je nezbytné, abyste poskytli potřebnou součinnost.
Zákazníkům se snažíme vždy co nejlépe vyhovět. Pokud máte jakýkoliv dotaz, neváhejte nás kontaktovat prostřednictvím našeho e-mailu reklamace@expresta.cz. nebo volejte +420 210 012 300.Níže pak naleznete celý text našeho reklamačního řádu.
1. Kdo jsme?
2. Jak se s námi můžete spojit?
3. Jaké jsou další pojmy, které se v našich všeobecných obchodních podmínkách opakují?
e-mailová adresa
adresa elektronické pošty zákazníka uvedená v uživatelském účtu, v objednávce či v jiném našem formuláři;
e-shop
náš internetový obchod, který provozujeme na webové stránce;
grafické práce na objednávku
složitější grafické úpravy nebo náročnější grafický návrh (nad rámec 30 minut grafických prací zdarma) jako například překreslení loga, vytvoření složitějšího letáku, příprava knihy nebo časopisu, předem Vás upozorníme, že služba bude zpoplatněna. Poté s Vámi dohodneme časovou náročnost a konečnou cenu;
kupní smlouva
závazek obsahující celou řadu práv a povinností - nás jako prodávajícího a vás jako kupujícího, který společně uzavíráme na základě vaší objednávky našeho zboží na našich webových stránkách;
občanský zákoník
zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník;
podnikatel
fyzická osoba nebo právnická osoba, která vyvíjí soustavnou podnikatelskou činnost - svým jménem, na svůj účet a za účelem dosažení zisku; řídíme se zásadou, že zákazník, který v objednávce uvede své IČO / DIČ či firemní údaje s námi právně jedná jako podnikatel;
přístupnost webu
informace o tom, jak webová stránka splňuje požadavky na přístupnost, včetně popisu jednotlivých požadavků na přístupnost; klademe si za cíl, aby náš e-shop byl v maximální možné míře přístupný všem uživatelům, včetně osob se zdravotním postižením, a to splněním povinnosti vyplývající ze zákona č. 424/2023 Sb., o požadavcích na přístupnost některých výrobků a služeb;
spotřebitel
každá fyzická osoba, která právně jedná bez jakékoliv souvislosti se svou podnikatelskou činností nebo samostatným výkonem svého povolání;
VOP
tyto všeobecné obchodní podmínky, tj. pravidla, která zavazují nás i vás při uzavírání kupní smlouvy;
webová stránka
internetová adresa www.expresta.cz;
zákazník
zákon o požadavcích na přístupnost některých výrobků a služeb zákon č. 424/2023 Sb., jehož cílem je zajistit rovný přístup k digitálním službám pro všechny uživatele, včetně osob se zdravotním postižením.
4. Co podle zákona musíme sdělit všem zákazníkům před uzavřením kupní smlouvy?
4.1. Oprávnění prodávajícího a kontrolní orgány. Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
4.2. Obchodní podmínky jsou platné pouze pro zákazníky spotřebitele. Tyto obchodní podmínky jsou určeny pouze pro zákazníky spotřebitele, a to včetně reklamačního řádu. Pokud budete na e-shopu nakupovat v pozici podnikatele (nespotřebitele), kupní smlouva, další práva a povinnosti zákazníků podnikatelů se řídí odpovídajícími ustanoveními těchto Obchodních podmínek zveřejněných na webu www.exprestlac.sk.
4.3. Ilustrační charakter fotografií zboží.Všechny fotografie na webové stránce mají pouze ilustrační charakter.
4.4. Zboží a služby, cena, náklady.
- Popis našeho zboží včetně jejich hlavních vlastností naleznete na našich webových stránkách.
- Ceny zboží jsou uvedeny včetně DPH, včetně zákonem stanovených poplatků.
- Neúčtujeme si žádné dodatečné náklady na telekomunikační prostředky (např. pokud nám budete volat na naše telefonní číslo, zaplatíte pouze vaši běžnou sazbu telefonického hovoru).
4.5. Možnosti platby. Konkrétní podmínky platebních metod a možností dopravy jsou podrobněji popsány v průběhu samotné objednávky nebo na našich webových stránkách. Zboží Vám doručíme prostřednictvím dopravce, kterého si zvolíte z námi nabízených možností.
4.6. Závaznost objednávky. Odesláním objednávky stisknutím tlačítka pro dokončení objednávky v našem internetovém obchodě zákazník vytvoří závaznou objednávku, která zavazuje zákazníka k platbě. Zákazník má možnost před odesláním objednávky svou objednávku zkontrolovat a opravit nebo změnit, jak je podrobněji popsáno v části 7 těchto VOP.
4.7. Závaznost VOP. Odesláním objednávky zároveň potvrzujete, že jste se seznámili se zněním těchto VOP.
4.8. Práva zákazníka z vadného plnění. Práva zákazníka z vadného plnění, případně ze záruky, a podmínky jejich uplatnění jsou popsány v části 14 těchto VOP a následujících.
4.9. Prohlášení o přístupnosti. Klademe si za cíl zajistit, aby naše webové stránky byly v maximální možné míře přístupné všem uživatelům, včetně osob s kognitivními postiženími nebo osob, které nejsou zvyklí nakupovat online, a pomáhá jim pochopit celkový kontext služby. Naše úsilí směřuje k tomu, aby každý uživatel mohl plně a nezávisle využívat všechny funkce a obsah našeho e-shopu. Bližší informace o přístupnosti našeho e-shopu, které se snažíme dále zlepšovat, naleznete v Prohlášení o přístupnosti. Na žádost poskytneme tyto informace také ve zvukové podobě.
4.10. Možnosti platby. Konkrétní podmínky platebních metod a možností dopravy jsou podrobněji popsány v průběhu samotné objednávky nebo na našich webových stránkách. Zboží Vám doručíme prostřednictvím dopravce, kterého si zvolíte z námi nabízených možností.
5. Co musíme sdělit zákazníkům spotřebitelům před uzavřením kupní smlouvy?
5.1. Právo na odstoupení od kupní smlouvy. Zákazník spotřebitel má právo na odstoupení od kupní smlouvy bez udání důvodů (pokud není uvedeno jinak) ve lhůtě 14 dnů, která začíná běžet nejpozději:
- u kupní smlouvy ode dne převzetí zboží; nebo
- u kupní smlouvy s dodáním ve více kusech/částech, ode dne převzetí poslední dodávky; nebo
- u kupní smlouvy, jejímž předmětem jsou pravidelné dodávky zboží...
5.2. Kdy NENÍ MOŽNÉ od kupní smlouvy ODSTOUPIT. Spotřebitel není oprávněn odstoupit od následujících smluv:
5.2. Výjimky z práva na odstoupení od kupní smlouvy
- o dodávce zboží, které bylo upraveno a/nebo vytvořeno na přání zákazníka nebo pro jeho osobu;
- o dodávce zboží, jehož cena závisí na výchylkách finančních trhů nezávislých na naší vůli, ke kterým může dojít během lhůty pro odstoupení od kupní smlouvy;
- o dodávce zboží podléhajícího rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nevratně smícháno s jiným zbožím;
- o dodávce zboží v zapečetěném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z důvodu ochrany zdraví nebo z hygienických důvodů jej není vhodné vrátit poté, co jej spotřebitel porušil;
- o poskytování služeb, jestliže byly v plném rozsahu poskytnuty; v případě plnění za úplatu, pouze pokud započalo s předchozím výslovným souhlasem spotřebitele...
- o dodání digitálního obsahu, pokud nebyl dodán na hmotném nosiči a byl dodán s vaším předchozím výslovným souhlasem...
5.3. Povinnost spotřebitele při odstoupení od kupní smlouvy. Pokud spotřebitel odstoupí od kupní smlouvy, je povinen nám zaslat zpět zboží nabyté na základě kupní smlouvy, od které odstoupil, nejpozději do 14 dnů od okamžiku odstoupení od kupní smlouvy. Zákazník spotřebitel je povinen zboží zaslat zpět nebo vrátit kompletní, tj. včetně veškerého dodaného příslušenství, veškeré dokumentace, čisté, nepoškozené a pokud možno včetně původního balení, ve stavu a v hodnotě, ve které je převzal.
5.4. Snížení hodnoty zboží. Zákazník v případě odstoupení od kupní smlouvy odpovídá za snížení hodnoty vráceného zboží nebo zpět zaslaného zboží, ke kterému došlo v důsledku nakládání se zbožím jiným způsobem, než který je nutný k obeznámení se s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží. V případě, že nám bude vráceno poškozené či nekompletní zboží, započteme náš nárok na náhradu škody vůči kupní ceně, kterou požadujete vrátit. Budeme vždy hodnotit konkrétní případ, abychom zjistili míru poškození, znehodnocení zboží a určili jemu odpovídající sníženou hodnotu. O těchto krocích vás budeme informovat na e-mailovou adresu nebo telefonicky.
5.5. Vrácení zboží. Pokud v dodaném tištěném materiálu najdete chybu, vyfoťte ji. K posouzení problému nám postačí základní fotografie z mobilního telefonu. Ve většině případů není třeba nám zboží vracet, přetiskneme Vaši objednávku. Pokud se ale s naším reklamačním oddělením, např. na e-mailové adrese reklamace@expresta.cz, dohodnete na zaslání zboží zpět, zašlete nám ho na adresu naší společnosti Obchodno-výstavný objekt B, Devínska Nová Ves 7465, 841 07 Bratislava - mestská časť Devínska Nová Ves, Slovenská republika. Náklady na vrácení zboží při odstoupení od kupní smlouvy hradí zákazník na své náklady, pokud se nedohodneme jinak.
5.6. Vrácení kupní ceny. V případě odstoupení od kupní smlouvy ve lhůtě pro odstoupení jsme povinni spotřebiteli vrátit veškeré peníze, a to stejnou platební metodou, jako při přijetí peněz, nebo na Vámi zvolený účet, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od kupní smlouvy. Vezměte na vědomí, že jsme oprávněni Vám peníze vrátit až ve chvíli, kdy od Vás obdržíme zpět vrácené zboží.
5.7. Stížnosti. Mimosoudní vyřizování stížností spotřebitelů zajišťujeme prostřednictvím e-mailu info@expresta.cz.
5.8. Mimosoudní řešení sporů. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Gorazdova 24, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs.
5.9. Evropské spotřebitelské centrum ČR. Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Gorazdova 24, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz, které slouží k bezplatné pomoci spotřebitelům při řešení přeshraničních sporů s obchodníky z jiných zemí Evropské unie, Norska a Islandu. Poskytuje informace o právech spotřebitelů v rámci Evropské unie a pomáhá s mimosoudním řešením sporů. Není však oprávněno řešit spory mezi českými spotřebiteli a českými obchodníky.
5.10. Recenze. Recenze je možné vkládat prostřednictvím společnosti Heuréka. Recenze může vkládat zákazník, u kterého jsme ověřili, že u nás zboží opravdu nakoupil. Odkaz pro vložení recenze od Heureka obdrží zákazník elektronicky, pokud s jeho zasláním nevyslovil nesouhlas.
5.11. Nepravdivé nebo neúplné recenze. Vyhrazujeme si právo nezveřejňovat recenze zákazníků, které jsou nepravdivé, obsahují nevhodné výrazy nebo nesouvisejí se zakoupeným zbožím.
5.12. Újma způsobená nesprávnou či neúplnou informací. Zříkáme se jakékoliv odpovědnosti za újmu způsobenou nesprávnou či neúplnou informací nebo radou, a to zejména v případech, kdy dosažení určitého výsledku závisí na činnosti adresáta či jiných osob, případně na neovlivnitelných skutečnostech nebo na náhodě.
6. Registrace, uživatelský účet
6.1. Registrace. Díky registraci na našich webových stránkách budete mít přehled o historii svých objednávek, stavu nové objednávky, zrychlenou reklamaci, atp. Registraci zákazníka provedete na webové stránce vyplněním registračního formuláře. Pro vytvoření registrace je nezbytné potvrdit, že jste se seznámili s obsahem těchto VOP a se zásadami pro zpracování osobních údajů.
6.2. Povinnost uvádět pravdivé a správné údaje. Při registraci na webové stránce obchodu a při objednávání zboží je zákazník povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je zákazník při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené zákazníkem v uživatelském účtu a při objednávání zboží jsou prodávajícím považovány za správné.
6.3. Uživatelský účet. Pomocí emailu a zvoleného bezpečného hesla můžete vstupovat do svého uživatelského rozhraní (dále jen „uživatelský účet“), kde můžete mimo jiné provádět i objednávky zboží nebo sledovat stav věrnostních bodů, pokud je budeme nabízet.
6.4. Zablokování uživatelského účtu. Zákazník je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho uživatelského účtu. Zákazník není oprávněn umožnit využívání uživatelského účtu třetím osobám. Uživatelský účet můžeme zablokovat po třech (3) neúspěšných pokusech o přihlášení. Činíme tak z bezpečnostního hlediska, aby nedošlo zejména ke zneužití vašeho uživatelského účtu. Pokud bude váš uživatelský účet zablokován, prosím kontaktujte nás na na e-mailu info@expresta.cz.
6.5. Možnost zrušit uživatelský účet při jeho neužívání. Můžeme zrušit uživatelský účet, a to zejména v případě, kdy zákazník svůj uživatelský účet déle než 1 rok nevyužívá, či v případě, kdy zákazník poruší své povinnosti z kupní smlouvy ve znění těchto VOP.
6.6. Nutná údržba. Zákazník bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu.
7. Jak na objednávku a uzavření kupní smlouvy
7.1. Vytvoření objednávky. Vkládáním zboží do košíku, zvolením způsobu dopravy a platby za vybrané zboží a vyplněním kontaktních a fakturačních údajů vytváří zákazník na e-shopu svoji objednávku.
7.2. Vlastnosti zboží. Zákazník je povinen se před dokončením objednávky seznámit s vlastnostmi, druhem a doporučeným způsobem užívání zboží. Provedením objednávky zákazník potvrzuje, že se s těmito informacemi seznámil a že těmto rozumí.
7.3. Kontrola objednávky. Před dokončením objednávky je zákazníkovi umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávky vložil.
7.4. Proces odeslání objednávky. Objednávka je odeslána kliknutím na tlačítko pro dokončení objednávky a proces objednávky je tím ukončen. Odesláním objednávky potvrzuje zákazník, že odsouhlasil tyto všeobecné obchodní podmínky a četl naše zásady zpracování osobních údajů.
7.5. Pravdivost údajů vyplněných v objednávce. Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné. Pokud bude při zpracování objednávky zjištěno, že byly použity zjevně nepravdivé nebo neúplné údaje, můžeme objednávku odmítnout, o čemž budete vyrozuměni e-mailem. Zákazník může být odpovědný za škodu, kterou uvedením záměrně nepravdivých nebo nesprávných údajů způsobí.
7.6. Dodatečné potvrzení objednávky zákazníkem. Prodávající je oprávněn v závislosti na charakteru objednávky (množství zboží, výše kupní ceny, předpokládané náklady na dopravu) požádat zákazníka o dodatečné potvrzení objednávky (například e-mailem nebo telefonicky) a dále je oprávněn požádat zákazníka o upřesnění správnosti výběru množství zboží.
7.7. Kdy dochází k uzavření kupní smlouvy? K uzavření kupní smlouvy dojde okamžikem stisknutí tlačítka pro dokončení objednávky.
7.8. Potvrzení objednávky prodávajícím. Zákazník, který dokončí objednávku, od nás obdrží automatické potvrzení o doručení objednávky na e-mailovou adresu.
7.9. Povinnosti prodávajícího a kupujícího při koupi zboží. Uzavřením smlouvy, která má povahu kupní smlouvy, se zavazujeme předat Vám zakoupené zboží a Vy se zavazujete zboží převzít a uhradit nám cenu za takové zboží.
7.10. Poskytnuté podklady a odpovědnost zákazníka za jejich správnost. Zákazník nám odpovídá za to, že jím poskytnuté podklady pro jeho objednávku jsou v souladu s obecně závaznými právními předpisy, včetně předpisů na ochranu práv duševního vlastnictví, autorského práva a předpisů o ochraně osobních údajů. Zákazník nám dále odpovídá za to, že podklady neobsahují žádné nezákonné, nemravné nebo jinak společensky či morálně nevhodné prvky (včetně nahoty lidského těla, pornografie, fašistických či jiných násilných a nevhodných prvků), důvěrné informace ani skutečnosti, které mohou porušovat a/nebo bez právního důvodu zasáhnout do práv a chráněných zájmů třetích osob, nebo by mohly být v rozporu s dobrými mravy nebo považovány za neslušné. V případě, že jím poskytnuté podklady obsahují díla autorsky chráněná ve prospěch jiných osob nebo práva chráněná předpisy o ochraně průmyslového a duševního vlastnictví ve prospěch jiných osob, odpovídá zákazník za to, že obstaral souhlasy takovýchto osob nebo autorů děl a vypořádal veškeré jejich autorskoprávní, popř. jiné, nároky za použití jejich díla nebo chráněného práva. Zákazník rovněž odpovídá za to, že pokud poskytuje fotografie třetích osob nebo jiné obrazové a textové materiály, má nesporný a platný souhlas k jejich zveřejnění, kterým nedojde k porušení autorských nebo osobnostních práv třetích osob. Prodávající není povinen jakkoli prověřovat, zda podklady poskytnuté zákazníkem nepoškozují nebo v budoucnu nepoškodí práva a oprávněné zájmy třetích osob. Prodávající není odpovědný za jakékoli nároky fyzických nebo právnických osob týkající se původu poskytnutých podkladů. Zákazník je odpovědný za škodu, která prodávajícímu nedodržením povinnosti zákazníka uvedené v tomto bodě vznikne. Pokud zákazník poruší povinnosti uvedené v tomto bodě, prodávající je oprávněn odstoupit od kupní smlouvy (e-mailem), popř. stornovat objednávku, pokud kupní smlouva ještě nebyla uzavřena, a v případě, že zákazník již uhradil kupní cenu nebo její část, prodávající je povinen vrátit již uhrazenou kupní cenu nebo její část ve lhůtě 14 dnů ode dne doručení odstoupení od kupní smlouvy zákazníkovi, popř. od stornování objednávky. Tím není dotčen nárok prodávajícího na náhradu škody v rozsahu veškerých nákladů, které prodávajícímu vznikly s realizací takovéto objednávky.
7.11. Kopie VOP a formuláře pro odstoupení od kupní smlouvy. Zákazník obdrží kopii uzavřené kupní smlouvy, tj. aktuální znění těchto VOP v transakčním e-mailu. Zákazník spotřebitel rovněž obdrží formulář pro odstoupení od kupní smlouvy v zákonné lhůtě.
7.12. Komunikační prostředky na dálku. Zákazník souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé zákazníkovi při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí zákazník sám, přičemž tyto náklady se neliší od základní sazby.
7.13. Telefonická objednávka. Zboží si můžete objednat také telefonicky. Pokud takto dokončíte objednávku, obdržíte od nás potvrzení o vytvoření objednávky včetně celkové ceny za zboží a náklady spojené s balením a dodáním zboží zvolené zákazníkem na Váš e-mail, který jste uvedli v telefonickém hovoru, spolu s těmito všeobecnými obchodními podmínkami, reklamačním řádem, zásadami zpracování osobních údajů a formulářem pro odstoupení od kupní smlouvy. K uzavření kupní smlouvy dojde okamžikem doručením potvrzení o přijetí objednávky na Váš e-mail uvedený v objednávce. Pokud zákazník email nemá nebo jej neuvede, potvrzení o vytvoření objednávky včetně celkové ceny za zboží a náklady spojené s balením a dodáním zboží zvolené zákazníkem, spolu s těmito všeobecnými obchodními podmínkami, reklamačním řádem, zásadami zpracování osobních údajů a formulářem pro odstoupení od kupní smlouvy, obdrží zákazník společně s telefonicky objednaným zbožím v zásilce.
8. Cena zboží a způsoby platby
8.1. Zboží a služby, cena, náklady.
8.2. Způsob platby. Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží podle kupní smlouvy nám můžete uhradit způsoby uvedenými v druhém kroku objednávky a to zejména:
- hotově nebo platební kartou přepravci (dobírka);
- bankovním převodem;
- online platební kartou prostřednictvím platební brány Mojeplatba, Platba 24, Raiffeisen bank nebo Fio banka, Uniplatba a mBank;
- prostřednictvím ApplePay a GooglePay.
Způsob platby a dodání zboží si zákazník zvolí v průběhu objednávky. Více o způsobech platby a dodání se dozvíte na našem eshopu v sekci Ceník přepravy.
8.3. Záloha na cenu zboží. Můžeme po zákazníkovi požadovat zálohu či jinou obdobnou platbu.
8.4. Náklady na balné a dopravné. Na webových stránkách našeho e-shopu naleznete také informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží. Výše nákladů spojených s balením a dodáním zboží bude záležet zejména na zvoleném dopravci a místě, kam bude zboží doručeno.
8.5. Cena za dodání zboží. Společně s kupní cenou je nám zákazník povinen zaplatit také případné náklady spojené s balením a dodáním zboží a případný příplatek za zvolený způsob platby. Není-li uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou i náklady spojené s dodáním zboží. Před závazným dokončením objednávky bude zákazník informován a konečné ceně obsahující i náklady balného a dopravného.
8.6. Slevy z ceny zboží a případné bonusy za nákup. Případné slevy z ceny zboží nebo bonusy za nákup námi poskytnuté zákazníkům nelze vzájemně kombinovat, pokud si výslovně neujednáme jinak.
8.7. Nereálná cena zboží. V případě zobrazení nereálné ceny v hodnotě 0 Kč (slovy: nula korun českých) nebo zobrazení vysoce netržní ceny, kdy za netržní cenu je považována taková cena, která je pod naší nákupní cenou, si vyhrazujeme právo tuto položku odstranit z objednávky (zcela nebo zčásti od kupní smlouvy odstoupit). Zákazník bude o této skutečnosti informován na e-mailovou adresu.
8.8. Forma faktury. Sjednáváme si, že faktury budou zaslány elektronicky, a to na e-mailovou adresu.
9. Vše co byste měli vědět o dodání zboží
9.1. Dodací doba zboží. Předpokládaná dodací lhůta zboží je zobrazena u každého produktu na webových stránkách, v průběhu samotné objednávky v košíku pak informujeme zákazníka o předpokládaném termínu dodání zboží v závislosti na zákazníkem zvoleném způsobu rychlosti výroby a také na zvolené náročnosti grafických prací a samotné výroby, přičemž se zavazujeme zboží dodat maximálně do třiceti (30) dnů od okamžiku uzavření kupní smlouvy. Jednotlivé zákazníkem zvolené možnosti rychlosti výroby mají orientační charakter. Rychlost výroby představuje samotné trvání výroby objednávky zboží a počíná běžet od okamžiku závazného odsouhlasení grafického návrhu před tiskem zákazníkem. Přes uvedenou dobu dodání se snažíme připravit a doručit objednávku k zákazníkovi vždy co nejdříve.
9.2. Způsob dopravy, osobní převzetí. Zákazník má na výběr zvolit si dopravu zboží na libovolnou adresu prostřednictvím našeho smluvního dopravce za přepravní cenu, která je uvedena v průběhu objednávky.
9.3. Převzetí zboží. Při přepravě zboží zákazníkovi spotřebiteli je námi zboží předáno v okamžiku, kdy dopravce předá zboží zákazníkovi na místě předání (zpravidla první dveře/vrata/brána v místě dodání určené zákazníkem). Právě okamžikem převzetí zboží zákazníkem přechází na zákazníka nebezpečí škody a nahodilého zhoršení kvality zakoupeného zboží. V případě osobního vyzvednutí si zboží zákazníkem se považuje zboží za dodané okamžikem převzetí zákazníkem či jinou osobou zákazníkem určenou.
9.4. Náklady na zvláštní způsob přepravy. V případě, že je způsob dopravy smluven na základě zvláštního požadavku zákazníka, nese zákazník riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.
9.5. Opakované doručení a náklady s tím spojené. V případě, že je z důvodů na straně zákazníka nutné zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo určeno v objednávce, je zákazník povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení. Pokud si kupující již jednou nepřevezme zboží doručované na dobírku, pak je prodávající oprávněn při opakovaném doručení zboží na žádost kupujícího požadovat náhradu nákladů s opakovaným doručováním. Současně je prodávající oprávněn při další objednávce kupujícího žádat po kupujícím platbu předem z důvodu ochrany svých zájmů a předcházení vzniku škody.
9.6. Škoda, která může vzniknout prodávajícímu nepřevzetím zboží. Nepřevezme-li zákazník spotřebitel zboží při jeho dodání dopravcem, zboží je následně vráceno prodávajícímu a současně zákazník spotřebitel od kupní smlouvy neodstoupí ve lhůtě 14 dnů od marného doručení zboží, je prodávající oprávněn požadovat po zákazníkovi náklady účtované dopravcem na dodání zboží zpět prodávajícímu. Tento náklad představuje pro prodávajícího škodu, která vznikla porušením zákonných povinností zákazníka ve smyslu § 2913 odst. 1 občanského zákoníku. Prodávající je současně oprávněn účtovat poplatek za uskladnění zboží ve výši 200 Kč (slovy: dvě stě korun českých) a dále je prodávající oprávněn od kupní smlouvy odstoupit.
9.7. Možnost započtení nároků. Nárok na úhradu nákladů za uskladnění zboží a nárok na náhradu škody porušením zákonných povinností zákazníka podle této části VOP jsme oprávněni v souladu s § 2913 občanského zákoníku jednostranně započíst proti nároku zákazníka na vrácení kupní ceny.
9.8. Povinnost zákazníka při převzetí zboží. Zákazník je povinen zboží při jeho převzetí zkontrolovat a přesvědčit se o jeho vlastnostech (zejména zda zákazník obdržel správný druh zboží, zda má zboží ujednanou jakost, zda zboží ve svém balení obsahuje vše, co podle návodu obsahovat má). V případě viditelného poškození zásilky dopravcem je zákazník povinen takovou zásilku nepřevzít od dopravce vůbec. Neneseme odpovědnost za škody způsobené dopravcem, případně pozdním doručením zboží, ať bylo zpoždění způsobeno z jakéhokoliv důvodu.
9.9. Garance spokojenosti. Něco se nepovedlo tak, jak jste si představovali? V takovém případě Vám může pomoci Garance spokojenosti, kterou Vám nabízíme zdarma jako benefit pro objednávky do částky 6 500 Kč. Vaše objednávka musí být v době uplatnění Garance spokojenosti již zaplacena. Garanci spokojenosti může jeden zákazník uplatnit pouze jednou během 3 měsíců. Garanci spokojenosti nelze uplatnit na objednávku, která již byla vytvořena v rámci Garance spokojenosti (tj. Garanci spokojenosti nelze řetězit). Bližší infomace o Garanci spokojenosti naleznete pod odkazem ZDE.
10. Podmínky poskytnutí služeb - grafické práce nad rámec
10.1. Poptávka grafických prací. Na našich webových stránkách nabízíme pro každou Vaši objednávku 30 minut grafických prací zdarma. Pokud potřebujete složitější grafické úpravy nebo náročnější grafický návrh (například překreslení loga, vytvoření složitějšího letáku, příprava knihy nebo časopisu), předem Vás upozorníme, že služba bude zpoplatněna. Poté s Vámi dohodneme časovou náročnost a konečnou cenu. Nemůže se tak stát, že Vás na konci překvapí účet za služby, o kterých jste nevěděli. Náročnější kreativní grafické práce jsou zpoplatněny sazbou 754 Kč vč. DPH/hod. Bude se tak jednat o grafické služby na míru. Grafický návrh můžete poptat v průběhu objednávkového procesu v košíku. Své požadavky na spolupráci s naším grafikem sepište v procesu objednávky tiskoviny, konkrétně v kroku grafického návrhu do pole “Jiné požadavky”. V tomto kroku můžete také nahrát veškeré další podklady potřebné pro našeho grafika, (např. texty, obrázky, logo atd). Pokud s Vámi grafik potřebuje konzultovat, kontaktuje Vás e-mailem nebo telefonicky. Předem Vás upozorníme, že služba bude zpoplatněna. Můžete se na nás obrátit také telefonicky nebo e-mailem. Prosím, zadejte nám co nejvíce údajů o materiálech, textech, obrázcích, a dalších požadavcích. Kontaktujeme Vás na e-mailovou adresu nebo telefonicky za účelem vypracování nabídky.
10.2. Nabídka. Až budeme znát všechny potřebné údaje pro vyhotovení naší nabídky, náš grafik zpracuje Vaše požadavky do grafického návrhu a před tiskem Vám jej zašle ke schválení na Vaši e-mailovou adresu společně s individuálními podmínkami realizace díla (časovým odhadem a cenovou kalkulací). Nemůže se tak stát, že Vás na konci překvapí účet za služby, o kterých jste nevěděli. Náročnější kreativní grafické práce jsou zpoplatněny sazbou 754 Kč DPH/hod. V případě nespokojenosti s grafickým návrhem stačí napsat připomínky grafikovi. Grafik je zapracuje a jednotlivé úpravy Vám zašle ke schválení, takže je budete mít vždy pod kontrolou. Grafik bude na návrhu pracovat tak dlouho, dokud nepotvrdíte 100% spokojenost s výsledkem, protože to je pro nás nejdůležitější. Pokud se Vaše představy neshodují, v krajním případě Vám nabídneme služby jiného grafika nebo zakázku bezplatně zrušíme.
10.3. Přijetí nabídky (potvrzení objednávky). Ve chvíli, kdy naši nabídku přijmete bez výhrad (tj. potvrdíte-li nabídku, kterou obdržíte na Vaši e-mailovou adresu a/nebo pokud uhradíte v ní sjednanou zálohu), vzniká mezi námi smlouva o realizaci díla. My jsme povinni zajistit realizaci díla řádně a včas podle sjednaných podmínek v naší nabídce. Zákazník je povinen řádně a včas převzít a uhradit sjednanou cenu za provedenou realizaci, přičemž realizace díla může být převzata i s výhradami. Odmítnout převzetí je zákazník oprávněn, pouze jsou-li zřejmé podstatné vady provedené realizace díla (zejména je-li dílo nefunkční). Jiné vady nezbavují zákazníka povinnosti realizaci díla převzít, ani povinnosti zaplatit sjednanou cenu.
10.4. Záloha. Pokud byla mezi námi sjednaná záloha na realizaci díla, zavazuje se ji zákazník uhradit ve sjednaném termínu splatnosti. Vezměte prosím na vědomí, že než bude záloha uhrazena, nebude započato s realizací, tj. až po její řádné úhradě zajistíme potřebný materiál atp. Po dobu Vašeho prodlení s úhradou zálohy se prodlužuje sjednaná lhůta pro realizaci.
10.5. Zvýšené náklady realizace díla. Pokud nastane situace, že realizaci díla bude možné provést jen s vynaložením zvýšených nákladů, bude na to zákazník výslovně a před započetím realizace upozorněn. Odhadovanou kalkulaci zvýšených nákladů Vám předem sdělíme. Pak budeme oprávněni naúčtovat tyto zvýšené náklady včetně ceny spotřebovaného materiálu.
10.6. Součinnost zákazníka. Zákazník se zavazuje poskytnout součinnost potřebnou pro řádné a včasné provedení realizace díla.
10.7. Předání. Po dokončení realizace díla bude dílo zasláno prostřednictvím Zákazníkem zvoleného přepravce z naší nabídky. Pokud má realizace díla vady, zavazuje se Zákazník vytknout nám vady realizovaného díla ve lhůtě 3 dnů od převzetí realizovaného díla, a to zasláním na e-mailovou adresu reklamace@expresta.cz, abychom si obratem dohodli termín odstranění vad. Marným uplynutím této lhůty máme za to, že realizace díla byla řádně předána okamžikem doručení, bez výhrad.
10.8. Práva z vad. Pokud budete uplatňovat práva z vad realizace, řídí se obecně závaznými právními předpisy, zejména občanským zákoníkem, těmito VOP a reklamačním řádem. Tam, kde hovoříme o kupní smlouvě ke zboží, budou tyto části přiměřeně použity pro realizace díla (nebo námi poskytovaných služeb).
11. Výhrada vlastnictví
11.1. Úplné zaplacení kupní ceny. Vyhrazujeme si u zákazníků výhradu vlastnictví ke zboží až do úplného zaplacení kupní ceny podle příslušné kupní smlouvy. To znamená, že pokud neuhradíte kupní cenu, nestanete se vlastníkem daného zboží.
12. Odstoupení od kupní smlouvy
12.1. Právo spotřebitele na odstoupení od kupní smlouvy. Právo zákazníka spotřebitele na odstoupení od kupní smlouvy se řídí podle ustanovení uvedených v části 5 těchto VOP.
12.2. Nezaplacená kupní cena. Pokud zákazník neuhradil řádně a včas kupní cenu, můžeme od kupní smlouvy odstoupit.
12.3. Postup při vyprodání zásob. Jsme oprávněni odstoupit od kupní smlouvy z důvodu vyprodání zásob zboží, nebo z důvodu nedostupnosti objednaného zboží. Dále můžeme od kupní smlouvy odstoupit zejména v případě, kdy zákazník odmítl převzít zboží.
12.4. Dárek. Pokud zákazník spolu se zbožím obdrží dárek a následně od kupní smlouvy s námi odstoupí, je povinen nám vrátit i tento dárek. Darovací smlouva mezi námi a zákazníkem je tedy uzavřena s tzv. rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od kupní smlouvy zákazníkem, pozbývá darovací smlouva ohledně takového dárku účinnosti.
13. Duševní vlastnictví
13.1. Web a obsah. Web, jakož i jakýkoli obsah, který se na webu nachází, jsou naším duševním vlastnictvím.
13.2. Podmínky užívání webu a obsahu. Žádné ujednání v těchto podmínkách není možné vykládat jako postoupení ani udělení licence, podlicence nebo jiného užívacího práva ve smyslu autorského zákona k webu, jakékoliv jeho části či jakémukoli obsahu, který se na webu nachází. Nemáte právo web, či obsah rozmnožovat, stahovat, upravovat, zpracovávat v původní či upravené podobě, zařazovat do jiného díla či díla souborného ani jakkoliv šířit.
13.3. Porušení práv duševního vlastnictví uživatelem. Za předpokladu, že porušíte povinnosti stanovené v tomto článku, máme právo odstoupit od smlouvy a požadovat po Vás náhradu vzniklé škody, a to včetně nemajetkové újmy.
14. Reklamační řád pro spotřebitele
14.1. Odkaz na občanský zákoník. Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy, zejména občanským zákoníkem.
14.2. Jaké má mít naše zboží vlastnosti v okamžiku jeho převzetí? Odpovídáme Vám za to, že zakoupené zboží při převzetí nemá vady, má dohodnuté vlastnosti, je v příslušném množství, míře nebo hmotnosti, a odpovídá svojí jakostí naší dohodě, vzorku nebo předloze.
14.3. Domněnka, že je zboží vadné. Pokud se vada projeví během 12 měsíců od převzetí zboží, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí, pokud neprokážeme opak.
14.4. Převzetí od přepravce. Pokud je obal s Vaší zásilkou při převzetí poškozen, sdělte to přímo přepravci a sepište zápis o škodě, on si zásilku ponechá a vrátí nám ji. Je to nejjednodušší způsob vyřízení reklamace poškozené zásilky a Vám bude zaslána zásilka nová.
14.5. Překontrolujte pečlivě obsah našeho balíčku a přesvědčte se, zda jste obdrželi to, co jste si objednali.
14.6. Reklamace není možná pro vadu, kterou jste sami způsobili, o které jste věděli nebo při vynaložení obvyklé pozornosti jste ji museli poznat při uzavírání kupní smlouvy.
14.7. Kdy reklamovat vadné zboží? Vady zboží jste povinni nám vytknout (reklamovat je) bez zbytečného odkladu poté, co se vada objevila. Máte na to lhůtu 24 měsíců od převzetí tohoto zboží, ovšem nikoliv zboží, u kterého je na obalu, etiketě, v návodu připojenému ke zboží nebo v reklamě v souladu s jinými právními předpisy uvedena doba, po kterou lze zboží použít. Zde se použijí ustanovení o záruce za jakost (smluvní záruka).
14.8. Po marném uplynutí lhůty 24 měsíců vady zboží vytýkat nelze. Pokud je to u daného zboží možné, tato lhůta se prodlužuje o dobu, po kterou jste nemohli zboží používat, protože bylo v procesu oprávněné reklamace.
14.9. Zrychlená reklamace. V sekci Zrychlená reklamace na našich webových stránkách se dozvíte, jak efektivně postupovat v případě, pokud něco není podle Vašich představ.
14.10. Jak mohu zboží reklamovat? Za účelem vytknutí vad zboží se přihlašte do svého účtu, kde můžete využít sekci “Moje reklamace”, naleznete zde intuitivní formulář. Můžete nás rovněž kontaktovat na e-mailové adrese: reklamace@expresta.cz. Vadu nám vyfoťte například mobilním telefonem. Stačí základní foto pro posouzení problému. Po zadání reklamace prosím vyčkejte našeho vyjádření a zboží nám nezasílejte zpět. Reklamace ve většině případů dokážeme vyřešit bez nutnosti zaslání zásilky zpět na naší adresu. V případě přetisku objednávky reklamované zboží obratem realizujeme. V případě, že jste v časové tísni, neváhejte nám po zadání reklamace zavolat na naši infolinku 255 709 433. Pokud požadujete odstranění vady (oprava nebo dodání nového zboží nebo jeho části) spolu s naším reklamačním oddělením se dohodnete na způsobu vyřízení reklamace a případné přepravy reklamovaného zboží k nám, bude-li to vhodné.
14.11. My Vám potvrdíme přijetí reklamace na Váš e-mail. Za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy od Vás obdržíme údaje o uplatnění reklamace zboží.
14.12. Kdo nese náklady na přepravu reklamovaného zboží? V případě, že bude vhodné vrátit zpět zboží k nám, pokud požadujete odstranění vady (oprava nebo dodání nového zboží nebo jeho části) spolu s naším reklamačním oddělením se domluvíte na způsobu přepravy reklamovaného zboží k nám. Prosím vezměte na vědomí, že reklamované zboží zaslané na dobírku a/nebo jiným způsobem na naše náklady, nebude z naší strany převzato a bude Vám vráceno zpět na Vaše náklady.
14.13. Kladná reklamace. Pokud však bude Vaše reklamace uznána jako oprávněná, máte nárok na úhradu účelně vynaložených nákladů spojených s uplatněním oprávněné reklamace. Tyto náklady jsou chápány jako nejmenší nutné náklady (tj. náklady na zaslání zboží nejlevnější dostupnou přepravou). Žádost o úhradu těchto nákladů musí být uplatněna nejpozději do 1 měsíce od uběhnutí lhůty pro uplatnění práva z vadného plnění.
14.14. Jak by mělo vypadat zboží, které je předmětem reklamace? Pokud se spolu s reklamačním oddělením dohodnete, že je třeba vrátit zboží zpět, prosím, vraťte je čisté, (reklamované zboží musí splňovat zásady všeobecné hygieny), pokud možno kompletní, nepoškozené (s výjimkou reklamované vady). Pokud reklamujete jen část zboží nebo součástku nebo příslušenství a umožňuje to charakter opravy nebo způsobu vyřízení reklamace, prosím zašlete jen tuto část nebo příslušenství. Doporučujeme se vždy předem domluvit s naším zákaznickým oddělením na e-mailové adrese reklamace@expresta.cz. Prosím, vezměte na vědomí, že reklamované zboží zaslané na dobírku a/nebo jiným způsobem na naše náklady, nebude z naší strany převzato a bude Vám vráceno zpět na Vaše náklady.
14.15. Potvrzení o přijetí. Po obdržení reklamovaného zboží Vám bude zasláno potvrzení o přijetí zásilky s reklamovaným zbožím a jejího obsahu na Vámi určenou e-mailovou adresu.
14.16. Za jaké vady neodpovídáme? Neodpovídáme Vám za vady:
- které mělo zboží v době převzetí a pro takovou vadu byla sjednána sleva z kupní ceny;
- vada vznikla na zboží opotřebením způsobeným obvyklým užíváním, nebo vyplývá-li to z povahy zboží,
- vada je způsobena Vámi a vznikla nesprávným skladováním, nesprávnou údržbou, Vaším zásahem či mechanickým poškozením, to vše v podmínkách, které neodpovídají svou teplotou, prašností, vlhkostí, jinými vlivy prostředí a je takto přímo námi nebo výrobcem určeno (zpravidla na příbalovém letáku / etiketě zboží) nebo to vyplývá z právních předpisů,
- vadu u zboží, které bylo zákazníkem upraveno a vznikla-li vada v důsledku této úpravy,
- používáním zboží v nevhodných podmínkách, které neodpovídají svou teplotou, prašností, vlhkostí, chemickými a mechanickými vlivy prostředí, které je přímo prodejcem nebo výrobcem určeno, anebo vyplývá z právních předpisů,
- vada vznikla v důsledku vnější události mimo náš vliv (např. živelná událost).
14.17. Jaký zvolit způsob vyřízení reklamace a co ovlivní mé možnosti? Budete mít právo žádat odstranit vzniklou vadu. Podle své volby můžete vybrat opravu věci, dodání nové věci nebo dodání chybějící části. Z Vaší strany by to neměl být nepřiměřený požadavek. Pokud bude pro nás oprava věci představovat značné obtíže nebo to nebude přiměřený požadavek s ohledem na hodnotu věci a význam vady, sdělíme Vám to. Stejně tak budeme postupovat pokud vyhodnotíme Váš požadavek dodání nové věci jako nepřiměřený vzhledem k vadě zboží nebo hodnotě zboží.
14.18. Pokud se bude jednat o podstatné porušení kupní smlouvy. Pokud vada bude představovat podstatné porušení kupní smlouvy, budete mít právo odstoupit od kupní smlouvy nebo žádat přiměřenou slevu z kupní ceny zboží.
14.19. Kdy bude možné žádat vrácení kupní ceny? V některých situacích bude možné odstoupit od kupní smlouvy a žádat vrácení kupní ceny. Nebude to možné v situaci, kdy vada zboží nebude významná. Jaké budou situace, kdy můžete odstoupit od kupní smlouvy a žádat vrácení kupní ceny:
- odmítneme odstranit vadu zboží nebo jsme tuto vadu neopravili v přiměřené lhůtě;
- vada vznikla na zboží opotřebením způsobeným obvyklým užíváním, nebo vyplývá-li to z povahy zboží,
- vada zboží se projeví opakovaně; nebo
- se jedná o podstatné porušení kupní smlouvy.
14.20. Kdy dále bude možné žádat přiměřenou slevu z kupní ceny zboží? V některých situacích budete moci dále žádat přiměřenou slevu z kupní ceny. Nebude to možné v situaci, kdy vada zboží nebude významná. Jaké budou situace, kdy můžete žádat přiměřenou slevu z kupní ceny?
- odmítneme odstranit vadu zboží nebo jsme tuto vadu neopravili v přiměřené lhůtě;
- z našeho prohlášení nebo z jiné okolností bude zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro kupujícího;
- vada zboží se projeví opakovaně; nebo
- se jedná o podstatné porušení kupní smlouvy.
14.21. Vy nám sdělíte způsob vyřízení reklamace. Pokud ne, doptáme se Vás. Máte povinnost nám sdělit, jaké právo z vadného plnění jste si zvolili, a to při oznámení vady nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Provedenou volbu nemůžete změnit bez našeho souhlasu; to neplatí v případě, že budete žádat opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná.
14.22. Vrácení původního zboží. Reklamace ve většině případů dokážeme vyřešit bez nutnosti zaslání zásilky zpět na naší adresu. Při vyřízení reklamace dodáním nového zboží jste nám povinni vrátit zboží původně dodané (nedohodneme-li se jinak). Vrátíme Vám kupní cenu za zboží poté, co od Vás obdržíme původně zakoupené zboží, případně pokud nám prokážete, že jste zboží odeslal (nedohodneme-li se jinak).
14.23. Jak je reklamační proces ukončen? V případě přetisku Vaší objednávky reklamované zboží obratem realizujeme. Je možné, že v některých případech budeme potřebovat Vaši spolupráci (například odsouhlasení opraveného návrhu a apod.). Po vyřízení uplatněné reklamace budete vyrozuměni o ukončení reklamace a budete vyzváni k převzetí reklamovaného zboží bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne, kdy jste byli o jejím vyřízení informováni. Po uplynutí této lhůty jsme oprávněni účtovat poplatek za uskladnění zboží ve smyslu § 2120 odst. 1 v souvislosti s § 2159 odst. 2 občanského zákoníku. Denní poplatek za uskladnění je účtován ve výši 10 Kč. Pokud si budete přát zaslat zboží po reklamaci k Vám domů, zajistíme to na naše náklady. Pokud nám bylo reklamované zboží zasláno k reklamaci dopravcem, bude po jejím vyřízení automaticky zasláno na Vaši adresu, kterou jste nám sdělili. Případně odůvodníme zamítnutí reklamace.
14.24. Pokud vracíme kupní cenu, zašleme Vám bezhotovostně zaplacenou kupní cenu zpět na bankovní účet, který nám sdělíte, a to bez zbytečného odkladu.
14.25. Pokud si nevyzvednete zboží z vyřízené reklamace do 6 měsíců ode dne, kdy jste byli o vyřízení informováni, vyhrazujeme si právo zboží prodat a výtěžek použít na úhradu skladného.
14.26. Při převzetí zboží máte povinnost jej zkontrolovat, zejména, že zásilka se zbožím obsahuje vše, co obsahovat má. K pozdějším námitkám již nebude přihlíženo.
15. Ochrana osobních údajů
15.1. Zásady zpracování osobních údajů. Ochrana osobních údajů našich zákazníků je pro nás velmi důležitá. Pravidla pro nakládání s osobními údaji a pravidla pro zasílání obchodních sdělení jsou upravena v našich zásadách zpracování osobních údajů.
15.2. Cookies. Používáme tzv. cookies, které mohou být ukládány na koncovém zařízení (buď na základě souhlasu, nebo k ochraně našich oprávněných zájmů). Preference si může zákazník nastavit přímo na našich webových stránkách, kde najde bližší informace o používání souborů cookies.
16. Vyšší moc
16.1. Co je vyšší moc. Za vyšší moc se pro účely těchto VOP považuje každá událost nezávislá na vůli prodávajícího, která brání ve splnění jeho povinností a kterou nebylo možné předvídat nebo její následky odvrátit či překonat. Za vyšší moc se považuje zejména přírodní katastrofa, požár, výbuch, záplavy, zemětřesení, teroristický útok, válka, stávka nebo jiné události (včetně situací způsobených v důsledku šíření nemoci COVID-19), které jsou mimo kontrolu smluvních stran.
16.2. Vyloučení odpovědnosti prodávajícího. Po dobu trvání vyšší moci prodávajícího neodpovídá za neplnění svých povinností z kupní smlouvy, potažmo těchto VOP.
17. Co byste měli vědět na závěr
17.1. Jakým právem se náš právní vztah řídí? Právní vztah mezi námi se bude řídit právním řádem České republiky, zejména občanským zákoníkem a zákonem na ochranu spotřebitele. To platí i v případě existence tzv. mezinárodního prvku. Jsme si však vědomi, že zákazník spotřebitel nemůže být touto volbou zbaven ochrany, kterou mu poskytují ustanovení právního řádu země, kde má obvyklé bydliště.
17.2. Vyloučení odpovědnosti prodávajícího. Po dobu trvání vyšší moci prodávajícího neodpovídá za neplnění svých povinností z kupní smlouvy, potažmo těchto VOP.
17.3. Neplatné nebo neúčinné ustanovení VOP. Je-li některé ustanovení VOP neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane místo neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotknutá platnost ostatních ustanovení.
17.4. Vyloučení Vídeňské úmluvy. Smluvní strany si sjednávají, že výslovně vylučují použití Úmluvy OSN o smlouvách o mezinárodní koupi zboží (United Nations Convention on Contracts for the International Sale of Goods, nebo také Vídeňská úmluva), a to v souladu s čl. 6 této úmluvy.
17.5. Spory a příslušnost. Smluvní strany si dále sjednávají, že k řešení případných sporů z kupní smlouvy, kde je přítomen mezinárodní prvek, budou vždy místně a věcně příslušné soudy České republiky. Tím nejsou dotčena práva spotřebitelů podle zvláštních právních předpisů. Smluvním jazykem je český jazyk.
17.6. Archivování kupní smlouvy. Kupní smlouva ve znění VOP je námi archivována v elektronické podobě a není přístupná třetím stranám.
17.7. Formulář pro odstoupení od kupní smlouvy. Nedílnou součástí těchto VOP je formulář pro odstoupení od kupní smlouvy.
17.8. Pokud si sjednáme odlišné podmínky uzavření kupní smlouvy. Ustanovení VOP jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Ustanovení odchylná od VOP je možné sjednat v kupní smlouvě. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními VOP.
17.9. Nezbytnost přijetí VOP pro uzavření kupní smlouvy. Přijetí těchto VOP je dobrovolné, ale je nezbytné k vytvoření uživatelského účtu nebo objednávky zákazníkem.
17.10. Platnost VOP. Tyto VOP jsou platné od 25. 11. 2025 a ruší platnost předchozích obchodních podmínek.