Co jsou skládané letáky + jak ušetřit

Co jsou skládané letáky
Skládané letáky (prospekty) jsou dalším krokem v evoluci letáků :) Jde o kreativní a funkčně zprohýbané letáky. Letáky díky vhodnému skládání reklamní informaci dávkují postupně. Nezahlcují najednou velkým množstvím textů a nabídek.
Jsou vhodné pro prezentaci několika služeb a produktů v jedné tiskovině. Jako portfolio stavební firmy nebo bankovní instituce. Nebo menu, nápojový listek i vinná karta v restauracích. Často je využívají pro program i divadla, koncertní sály a galerie.
Na rozdíl od plakátů skládané letáky vtěsnají velké množství informací šikovně do "kabelkových" rozměrů, do ruky.

Jak ušetřit při skládaných letácích?
Skládané letáky nemusí být vždy drahé. Reklamní agentury a grafici často zapomínají při navrhování skládaných letáků na drobný detail - rozměr listu papíru v tiskárně a případný odpad.
Připravíte zadání pro grafika, ten vymyslí supr ulítlé skládání letáků. Vám se to zalíbí, grafik připraví návrh letáku a spokojeně oslovíte tiskárnu. Ta připraví cenovou kalkulaci a vám vypadnou oči z důlků.
PROBLÉM: papír nevyužijete naplno pro velký odpad. To navyšuje cenu.
TIP: vždy si předem vyžádejte od tiskárny specifikaci papíru
Grafik by při navrhování letáků nikdy neměl zapomenout na tato pravidla skládaných letáků:
- kreativita
- funkčnost
- optimalizace nákladů
Kreativně skládané letáky
A3/2 s otevíráním do strany (148,5x420mm)

A3/2 s otevíráním na střed (148,5x420mm)

A4 s otevíráním do strany (210x297mm)

A4 s otevíráním na střed (210x297mm)
