Vizitky na výšku vs na šířku + statistika

Vizitky na výšku vs na šířku + statistika

Vizitky na výšku nebo vizitky na šířku?

Chystáme se doplnit naše vzory vizitek o nové návrhy. Při zadávání práce grafikovi jsem přemýšlel nad poměrem zájmu o vizitky na výšku (portrait) a vizitky na šířku (landscape). Jako tiskárna máme množství objednávek vizitek a tak jsem se pustil do dataminingu naší databáze.

Co prozradila databáze - statistiky

Výsledky mě docela překvapily, očekával jsem převahu vizitek na šířku, ale ne až takovou. Ze všech objednávek vizitek (několik tisíc) až 99,6% byly vizitky orientované na šířku. Orientaci na výšku mělo jen necelých 0,4% vizitek. Čekali jste to?

Jsme takoví konzervativní nebo to má opodstatnění?

Pokud se budete držet ověřené klasiky nic nezkazíte. Na druhé straně ani nebudete vyčnívat z řady. Pro některé kreativní povolání je zaujmout na první pohled klíčové. Pořádně se zamyslete před navrhováním svých vizitek a zvažte pro a proti.

Vizitky na šírku: pro a proti

ProProti

- Standardní tvar, norma vizitkářů, pořadačů, stojanů ...

- Tradiční, nešokují

- Obsáhnou dlouhé jména bez problémů

- Obsáhnou jakékoliv logo či horizontálně či vertikálně

- Pohodlně se čtou v pořadačích vizitek

 - Tradiční tvar, nešokují :)

Vizitky na šírku: pro a proti

ProProti
- Upoutají pozornost, zůstanou v paměti protože jsou jiné

- Jsou jiné, netradiční, ne každý má rád změnu

- Problém s dlouhými jmény

- Problém s dlouhým horizontálním logem

- Problém s dlouhou doménou webu

- Nutnost otáčet celý pořadač vizitek při čtení kontaktu z vizitky

Činnost a publikum

Vizitky na výšku jsou vhodné pro povolání, od kterých se očekává (toleruje) kreativita. Jako umělci, internetové, marketingové agentury a podobně. Při profesích jako právník, finanční poradce, doktor, úředník apod.. se přikláním k horizontální variantě.

Nezapomeňte na účel

Vizitka má v prvé řadě předat kontaktní informaci druhé osobě. Sice v druhém, ale velmi podstatném, řadě vás vizitka i prodává. Představte si např.. situaci, kdy nemáte prostor představit slovně svou činnost, zanechat dojem. Stihnete jen předat svou vizitku. Vizitka by měla obsahovat kromě kontaktní i marketingovou informaci, která zůstane v čtenáři. Řešením jsou oboustranné vizitky. Kontaktní přední a kreativní zadní strana.

Další možností je (ne)zvolit různou orientaci při oboustranném tisku. Např. přední na výšku a zadní na šířku. Z uživatelského hlediska je to špatné řešení. Lidi mate, nevědí narychlo jako vizitku správně otočit pro pohodlné čtení.

Příklady z webu

Jaký závěr jste si udělali vy? Která orientace vyhovuje více vám?

Kontaktujte nás

* Povinné údaje